Українська література 8-В

Читати стор. 173-186, читати твір О.Довженка "Ніч перед боєм"
1.04 2020.Зробити короткий запис біографії О. Довженка ( стор.173)
Виписати цитати до образів діда Платона і діда Савки. Скласти план характеристики до цих образів.
https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/literature/60977/
https://ukrlit.net/lesson/8klas_1/47.html
Виконати тести в робочому зошиті:
1. Який твір О.Довженка було заборонено друкувати?
А)"Ніч перед боєм" Б)"Зачарована Десна" В)"Україна в огні" Г)"Щоденник"
2. На якій річці розгортаються події?
А)Дніпро Б)Дністер В)Десна Г)Прип'ять
3. Хто розповідає про пам'ятну зустріч з дідами-рибалками?
А)Петро Колодуб Б)Іван Дробот В)Іван Овчаренко Г)Платон Півторак
4. Про яку подію розповідає командир?
А)наступ військ на сході Б)відступ військ на схід В)запеклий бій Г)як їх брали у полон
5. Що робили бійці, які відступали?
А) тікали з поля бою Б)плакали В)проклинали все на світі Г)стрілялися з розпачу
6. Ким був до війни Петро Колодуб?
А)садівником Б)бригадиром В)водієм Г)головою колгоспу
7. Якими словами зустрів бійців Платон Півторак?
А)"Чого це ви тікаєте?" Б)"Тікаєте, бісові сини?" В)"Чи боїтеся ви смерті?" Г)"Смерті боятися не потрібно"
8. Які почуття охопили П.Колодуба, коли діди перевозили їх через річку?
А)і сум, і хвилювання,і страх Б)і страх, і відчай, і біль
)і сором, і розпач, і жаль Г)і переживання, і ненависть, і відчай
9. Яку думку утверджував дід Платон?
А)далеко відступати не потрібно Б)не потрібно боятися смерті В)потрібно поспішити з перевезенням Г)землю доведеться відбирати назад
10. На кого був схожий дід Савка?
А)на Ісуса Б)на Миколу-Угодника В)на Святого Гавриїла Г)на Святого Михаїла
11.Що у військовому статуті сказано про війну?
А)не можна відступати Б)потрібно битися до перемоги В)коли сили ворога більші, потрібно здаватися Г)коли цілиш у ворога,возненавидь ціль
Відповіді надіслати на Viber +380664741153
АБО ПЕРЕЙДІТЬ ЗА ПОСИЛАННЯМ : https://naurok.com.ua/test/start/35198
06.04 2020.
Прочитати про письменницю Ніну Бічую (стор. підручника 187-188),прочитати та законспектувати поданий матеріал про письменницю .
Ніна Леонідівна Бічуя – сучасний український прозаїк. У 1960-ті роки минулого століття письменник Валерій Шевчук назвав свою колегу по літературному цеху «королевою жіночої прози». Її твори пронизані глибоким психологізмом та інтелектуальною напругою, а саме письмо – вишукане та елегантне.
Народилася Ніна Леонідівна 24 серпня 1937 року у Києві. Вона, дитина війни, згадує: «Мама навчила мене читати, коли мені було п’ять років. Розпочала я з поважних книжок, інших не було. Першою книгою, яку я прочитала, була повість Марка Твена «Принц і жебрак». Згодом навчалася у середній школі № 5. Закінчила факультет журналістики Львівського університету ім. І. Франка. Працювала журналістом і завлітом Театру юного глядача у Львові. У 1989-1997 роках була редактором газети «Просвіта». Ще й досі інколи читає лекції з театрознавчих дисциплін у ЛНУ ім. І. Франка. Перекладає з польської і російської мов, зокрема твори класика літератури Миколи Гоголя та сучасної письменниці із Польщі Ольги Токарчук, бо в них обох українське коріння. Перекладач згадує, як Токарчук вперше завітала на львівський Форум видавців: «Це було у рік, коли до Львова приїздив Пауло Коельо. І всі натовпами бігали за Коельо. А справжня література – це не він, а Ольга Токарчук!» − переконана письменниця.
Ніна Бічуя переймається тим, що молоде покоління затехнологізоване і мало читає книжок: «Техніка не має душі... її нібито й люди придумали, а тепер вона керує людьми. Наприклад, мій онук не хоче читати моїх книжок, та й не тільки моїх. «Я, бабцю, уже прочитав одну твою книжку», – каже і йде до комп’ютера. Я йому: «Ти – комп’ютерозалежний». А він: «А ти, бабцю, – книжкозалежна».
На жаль, уже понад два десятиліття пані Ніна не пише. А те, що виходило у «Видавництві Старого Лева» чи у «Піраміді», – давніші твори. Коли Василь Габор видавав прозу в одній зі своїх серій, попросив, щоб Ніна Бічуя не вказувала років написання. Письменниці було приємно, що сучасний читач сприйняв ці твори, як нові. Вона автор книг «Дрогобицький звіздар», «Повісті», «Квітень у човні», «Родовід», «Бенефіс», «Десять слів поета». Для дітей написала «Канікули у Світлогорську», «Шпага Славка Беркути», «Звичайний шкільний тиждень», «Яблуня і зернятко».
Повість для дітей «Шпага Славка Беркути» була написана у 1968 році. А проблеми, що порушує автор у творі, актуальні і в наш час.
«Шпага Славка Беркути» − повість про школу і проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.
Прочитати !!!) повість "Шпага Славка Беркути"(стор.188-204), усно відповідати на запитання підручника (стор.207-208), прочитати стор.204-207, характеризувати героїв твору, в зошит виписати цитати до характеристики персонажів. Письмово виконати "Творче завдання" зі стор.208.
Цитатний диктант«Про кого йдеться?»до повісті Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути»
1. Тинявся вулицями, затискала його нехіть до власної домівки, книжок, повчань і настанов, кілька днів не з’являвся до школи, і тоді вчителька приходила до них додому
2. - То не для тебе компанія, не твоє коло. Ти зовсім інший, синку.
3. - А тоді як я знімалась в кіно, режисер сказав, що я обов’язково стану кіноактрисою.
4. - Кукулику мій, сиротя бідне…
5. - Стверджую, що ваш син склав іспит на справжнього мужчину…
6. - Хелло!А мене вам зараз відрекомендують!– Можу відрекомендувати: це…соловей-розбійник з нашого двору. Стою та й дивуюся: тут над сорокою розчулюється.
7. - Авжеж, хотів?Хіба спортсмени цікавляться балетом?Дуже йому потрібен балет!
8. - У тебе все добре, все просто, ти думаєш- два по два – чотири, і ніяких сумнівів… Добре тобі, у тебе все гаразд
9. - О а ти не тільки спортсмен, спелеолог, ти ще й друг живої природи?
10. - Не пройшло й двох тижнів, а хлопчисько знову встругнув штуку!Та ще й яку!Ганьба для всієї школи.
11. - Бач. Який хитрий!Чужими руками жар загрібати!
Тестові завдання. Н. Бічуя «Шпага Славка Беркути»
1. Про кого з героїв повісті сказано?Це звучить як оскарження. Годинами хлопчик сидить над роялем і вимолює у клавішів пісню, щоб зрозуміти і полюбити її, а клавіші нічого не дарують, і навіть коні перестають малюватися, гублять щось живе й справжнє.
А Ярослав Беркута Б Лілі Теслюк
В Стефко Вус Г Юлько Ващук
2. Розділ «Чотири портрети» розпочинається з характеристики:
А Славка Беркути Б Лілі Теслюк
В Юлька Ващука Г Стефка Вуса
3. Укажіть жанр твору Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»
А Оповідання Б Повість
В Роман Г Новела
4. У яких змаганнях Славко навмисне програв Юлькові, щоб той став чемпіоном серед п’ятикласників?
А Фехтування Б Шашки
В Шахи Г Амреслінг
5.Кому Юлько Ващук уперше прочитав свої вірші?
А Лілі Б Славку
В Стефку Г Мамі Д Батьку
6.На якого птаха натрапили учні в парку під час прогулянки?
А Ворону Б Сороку
В Сойку Г Синичку Д Лелеку
7.Хто з героїв твору любив малювати коней?
А Стефко Вус Б Юлько Ващук
В Лілі Теслюк Г Славко Беркута
8. Списав із чужої книги матеріал про Львів, не називаючи автора:
А Батько Лілі Б Батько Славка
В Батько Стефка Г Батько Юлька
Д Тренер Славка Е учитель географії
9.Укажіть сюжетний елемент твору за наведеною цитатою «Судили — вибачили — помилилися, не гнівайся – завтра скажуть задачу на дошці написати»:
А Кульмінація Б Зав’язка
В Розв’язка Г Експозиція
10. Яка з сюжетних ліній повісті «Шпага Славка Беркути є зайвою?
А Життя чотирьох підлітків Б Дружба-протистояння Славка і Юлька.
В Любовний трикутникЮлько – Лілі – Славко Г Патріотизм, героїзм, самовідданість
11. Яку мету поставив перед собою Славко Беркута?
А Поїхати на чемпіонат до Харкова Б Виграти бій у Юлька
В Увійти до збірної і не порушувати присяги Г Відвідати виставу в театрі за участі Лілі
12 У творі Н. Бічуї «Шпага Славка Беркути» порушено всі проблеми, окрім:
А Відповідальності людини за свій народ Б Дружби
В Призначення людини на землі Г Формування характеру підлітків
Д Самореалізація дитини Е Діалог поколінь, батьків і дітей
Відповіді надсилати на Viber +380664741153 або на електронну пошту petrikgalina61@gmail.com
Працюйте, надсилайте- будуть оцінки.
1. Читати стор.209 (про В.Дрозда), прочитати твір «Білий кінь Шептало», опрацювати стор.216-217, відповідати на запитання (стор.217-218) . Письмово виконати завдання на стор.218 («Творчі завдання»).
2. Пройдіть тестування, перейшовши за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=645905
3. Пройдіть тести: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=155863
до 23.04. Результати надішліть мені
4. Читати «Місце для дракона» Юрія Винничука.



1.ПРОЧИТАТИ повість-казку Юрія Винничука « Місце для дракона» (стор.219-238).
2.Опрацювати матеріал на стор.238-239.
3.Відповідати на запитання підручника ( стор.239-240). Характеризувати образи твору.
4. Письмово виконати завдання на стор.241-242 (чотирнадцять завдань) Відповіді надішліть на Viber +380664741153 або на електронну пошту petrikgalina61@gmail.com

18.05.2020.

Виконати контрольну роботу, перейшовши за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=132582