Українська мова 8-А

Повторити параграфи 27 -28,  вивчити параграф 29. Виконати вправи 302,303
https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/mova/59960/
https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-recenna-zi-zvertannami-vstavnimi-i-vstavlenimi-konstrukciami-sistematizacia-ta-uzagalnenna-vivcenogo-92259.html
Вивчити параграф 30,вправи 307,309,
Попрацювати над завданнями: 3http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/ykranska-mova-8-klas-dlya-ros-shkl/kontrolna-robota-3-proste-yskladnene-rechennya-rechennya-z-odnordnimi-chlenami-zvertannyami-vstavnimi-slovami-slovospolychennyami-rechennyami/12255-kontrolna-robota-3

Варіант 1
1. Позначити речення з однорідними означеннями.
А Учора в дощ зайшов до мене Блок, блідий от смутку, тихий од думок, близький до сліз (Л. Костенко).
Б Острів схожий на гігантський старезний вітрильник (М. Слабошницький).
В Падав тихий лапатий сніг (О. Чорногуз).
Г його роги нагадували осінній низькорослий кущ (Є. Гуцало).
2. Позначити речення, у якому є поширене звертання (розділові знаки пропущено).
А Яка ти розкішна земле весело засіяв тебе хлібом (М. Коцюбинскьий).
Б Ластівочко звідкіля ти прилетіла? (А. Камінчук).
В О слово рідне орле скутий (Олександр Олесь).
Г Мамо зваріть супу! (Остап Вишня)
3. Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А Булава здатна творити і добро, і зло, будувати й руйнувати, зміцнювати злагоду й сіяти ворожнечу (А. Багнюк).
Б Не сполохай рідного слова, а захисти його, до серця притули (І. Драч).
В Яка це добра і світла година, коли село їде на Великдень до церкви! (Я. Гоян).
Г Колонний безсонний смерековий зал (Ліна Костенко).
4. Позначити речення, у якому є вставне словосполучення (розділові знаки пропущено).
А Якщо козаки бачили в морі турецьку галеру, їхні чайки миттю шикувалися у формі півмісяця (М. Слабошпицький).
Б Кажуть сніг на полі — хліб у коморі (Народне прислів’я).
В Даруйте на слові мені важко вас зрозуміти (Панас Мирний).
Г Вирішили ми з паном, або виріше пан зі мною, впіймала того клятого сома! (Остап Вишня)
5. Позначити речення, у якому є вставне речення.
А Читачі пам’ятають, як юнаки (серед них був і Олесь Гончар) залишали аудиторії та бібліотеки, шикувалися в студентські батальйони.
Б Батарея їх стояла десь, певно, зовсім близько (Із часопису).
В Звісно, важливо порівнювати себе з іншими людьми (Із часопису).
6. Установити відповідність між розділовими знаками, які слід поставити, і реченнями з однорідними членами.
1
Двокрапка
А
І радість і смуток і срібний пере
2
Тире
дзвін огортають та й огортають
3
Коми
мене своїм снуванням
Б
Неспокій бачив я скрізь у дубовій
і вербовій корі у старих пеньках
у дуплах (О. Довженко)
В
Лози висип кручі ліс усе блищить
і сяє на сонці (О. Довженко)
7. Установити відповідність між вставними словами поданих речень і їх групою за значенням.
1
Виражає невпевненість
А
Отже доречно жестикулюйте
2
Виражає послідовність викладу думок
Б
Рослини-символи як свідчать широко використовували в повсякденному житті наші предки (Із часопису)
3
Указує на джерело повідомлення
4
Указує на ввічливість
В
Сину подай будь ласка води (Із часопису)
Г
Ти мабуть не знаєш, що наша дивізія носить ім’я мого рідного міста (О. Гончар)
Д
На жаль не час, пане генерале
(О. Гончар)
8. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Там були урвисті скелі...
А що піднімалися високо вгору;
Б оповиті сірим туманом;
В і безлюдні ліси;
Г як готичні вежі.
9. Речення з трьома рядами однорідних членів утвориться, якщо до частини Тисячі сіл вогнями благань і скорботи піднялися....
А вгору та упали додолу;
Б вгору і вугіллям та попелом упали додолу;
В вгору і вугіллям упали додолу;
Г та упали додолу.
Варіант 2
1. Позначити речення з однорідними означеннями.
А Невеликі ошатні вулики здаються хатами тих невідомих спільників, що вже знають про чари (Л. Павленко).
Б Дніпровими високими очима дитинно-сіро глянула весна (М. Вінграновський).
В У центральній частині острова здіймається конусоподібний піщаний горб (М. Трублаїні).
Г І розпалась та велика іскра на іскорки малесенькі, незначні (Леся Українка).
2. Позначити речення, у якому є поширене звертання.
А Ой, місяченьку не світи нікому (М. Старицький).
Б Ой, не шуми луже (Народна пісня).
В Запалай мій вогнику крилатий полум’ям привітним і незлим (А. Малишко).
Г Купало Купало даруй мову рослинам (В. Голобородько).
3. Позначити речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А У ясні сонячні дні з голубого неба ллються на землю дзвінкі радісні пісні жайворонків, солов’їв (З журналу).
Б У турботах, труді, клопотах проходить уся чудова літня пора птахів (З журналу).
В Вже стомилась кликать і чекать фіранкова трепетна рука (І. Жиленко).
Г Народився на грані зими і весни розтривожений білий підсніжник (Олександр Олесь).
4. Позначити речення, у якому є вставне словосполучення.
А Ніжність, наприклад, описати математично не можна (В. Собко).
Б Картина прямо скажем феєрична (Ліна Костенко).
В Безумовно, ти хоч не феномен, але спритний чоловік (О. Корнійчук).
Г Мигнуло правильне (може, колись навіть гарне), висушене, немолоде вже обличчя (Ірина Вільде).
5. Позначити речення, у якому є вставне речення.
А Тепер, коли під стелею горить синява жарівка, а за буфетом чорні (неприродно довгі вії надають очам вигляд блискучих комах з безліччю тоненьких, чорних ніг) очі Моніки, студенти не помиляються, що їдять і п’ють (Ірина Вільде).
Б Звуки, ніби малі, світляні петлі, налітали з усіх сторін, обсідали думки і паралізували кожний її рух (Ірина Вільде).
В Десь кажуть є гора де не співають птиці.
Г Та либонь щось було засіяно (Є. Гуцало).
6. Установити відповідність між розділовими знаками, які слід поставити, і реченнями з однорідними членами.
1
Двокрапка
А
Павутиння лежить скрізь на бурянах на грудках
2
Тире
землі на капусті (Із журналу)
3
Двокрапка, тире
Б
Дослідник К. В. Больсуповський пропонував прийняти в основу класифікації писанок такі назви, які подають самі писанкарки, а саме «трав’янки», «голубці», «гребінчик», «хрестик», «безконечник» усі вони були суто народними (О. Воропай).
В
Калина під вікном рідної оселі, тополя на околиці села, лелече гніздо на клуні, жебонлива криничка при перехресті доріг, боброва гатка в тихоплинній заплаві усе це наш духовний світ (В. Скуратівський).
7. Установити відповідність між вставними словами поданих речень і їх групою за значенням.
1
Виражає порядок
А
Каленик Романович скоса глянув на дебелу руку
викладу думок
Губіна і відповів: «Твоя либонь чи не сильніша»
2
Виражає невпевненість
(І. Сенченко)
Б
Видно, вірять люди в чудеса.
3
Виражає впевненість
В
Тепер, безперечно, довкола було досить голо
і сумно (І. Франко)
4
Виражає почуття
Г
Гриць, по-перше, горнувся до батька, і, по-друге,
не звертав ні на що уваги (Ю. Збанацький)
Д
На жаль, не здійснились гетьманські надії
8. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Білий кінь з нечуваною силою шарпнувся додати...
А прислуховуючись до навколишніх звуків;
Б мов блискавка серед ясного неба;
В і вирвав кінець повода;
Г зляканий незвичайними звуками і химерними тінями.
9. Речення з двома рядами однорідних членів утвориться, якщо до частини А лопухи настовбурчилися, тихо зарипіли додати...
А і теж запахли низовинням;
Б і запахли росою;
В і теж запахли низовинням, росою і ніччю;
Г порушуючи спокій тиші.

07.04.20 Вивчити параграф 31. 
https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/8-klas/rechennia-z-vidokremlenimi-chlenami-37190/poniattia-pro-vidokremlennia-vidokremleni-drugoriadni-chleni-rechennia-ta_-38746/re-da1fdb4e-e135-48f6-aacb-7c381e7a44c3 
вправи 312,314


Щоб надалі переглядати домашне завдання перейдіть сюди