Повторити параграфи 27 -28, вивчити параграф 29. Виконати вправи 302,303
https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/mova/59960/
https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-recenna-zi-zvertannami-vstavnimi-i-vstavlenimi-konstrukciami-sistematizacia-ta-uzagalnenna-vivcenogo-92259.html
Вивчити параграф 30,вправи 307,309,
Попрацювати над завданнями: 3http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/ykranska-mova-8-klas-dlya-ros-shkl/kontrolna-robota-3-proste-yskladnene-rechennya-rechennya-z-odnordnimi-chlenami-zvertannyami-vstavnimi-slovami-slovospolychennyami-rechennyami/12255-kontrolna-robota-3
07.04.20 Вивчити параграф 31.
https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/8-klas/rechennia-z-vidokremlenimi-chlenami-37190/poniattia-pro-vidokremlennia-vidokremleni-drugoriadni-chleni-rechennia-ta_-38746/re-da1fdb4e-e135-48f6-aacb-7c381e7a44c3
вправи 312,314
Щоб надалі переглядати домашне завдання перейдіть сюди.
https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/mova/59960/
https://vseosvita.ua/library/konspekt-uroku-recenna-zi-zvertannami-vstavnimi-i-vstavlenimi-konstrukciami-sistematizacia-ta-uzagalnenna-vivcenogo-92259.html
Вивчити параграф 30,вправи 307,309,
Попрацювати над завданнями: 3http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/ykranska-mova-8-klas-dlya-ros-shkl/kontrolna-robota-3-proste-yskladnene-rechennya-rechennya-z-odnordnimi-chlenami-zvertannyami-vstavnimi-slovami-slovospolychennyami-rechennyami/12255-kontrolna-robota-3
Варіант 1
1. Позначити
речення з однорідними означеннями.
А Учора в дощ
зайшов до мене Блок, блідий от смутку, тихий од думок, близький до сліз (Л.
Костенко).
Б Острів схожий на
гігантський старезний вітрильник (М. Слабошницький).
В Падав тихий
лапатий сніг (О. Чорногуз).
Г його роги
нагадували осінній низькорослий кущ (Є. Гуцало).
2. Позначити
речення, у якому є поширене звертання (розділові знаки пропущено).
А Яка ти розкішна
земле весело засіяв тебе хлібом (М. Коцюбинскьий).
Б Ластівочко
звідкіля ти прилетіла? (А. Камінчук).
В О слово рідне
орле скутий (Олександр Олесь).
Г Мамо зваріть
супу! (Остап Вишня)
3. Позначити
речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А Булава здатна
творити і добро, і зло, будувати й руйнувати, зміцнювати злагоду й сіяти
ворожнечу (А. Багнюк).
Б Не сполохай
рідного слова, а захисти його, до серця притули (І. Драч).
В Яка це добра і
світла година, коли село їде на Великдень до церкви! (Я. Гоян).
Г Колонний
безсонний смерековий зал (Ліна Костенко).
4. Позначити
речення, у якому є вставне словосполучення (розділові знаки пропущено).
А Якщо козаки
бачили в морі турецьку галеру, їхні чайки миттю шикувалися у формі півмісяця
(М. Слабошпицький).
Б Кажуть сніг на
полі — хліб у коморі (Народне прислів’я).
В Даруйте на слові
мені важко вас зрозуміти (Панас Мирний).
Г Вирішили ми з
паном, або виріше пан зі мною, впіймала того клятого сома! (Остап Вишня)
5. Позначити
речення, у якому є вставне речення.
А Читачі
пам’ятають, як юнаки (серед них був і Олесь Гончар) залишали аудиторії та
бібліотеки, шикувалися в студентські батальйони.
Б Батарея їх стояла
десь, певно, зовсім близько (Із часопису).
В Звісно, важливо
порівнювати себе з іншими людьми (Із часопису).
6. Установити
відповідність між розділовими знаками, які слід поставити, і реченнями з
однорідними членами.
1
|
Двокрапка
|
А
|
І радість і
смуток і срібний пере
|
2
|
Тире
|
дзвін огортають
та й огортають
|
|
3
|
Коми
|
мене своїм
снуванням
|
|
Б
|
Неспокій бачив я
скрізь у дубовій
|
||
і вербовій корі у
старих пеньках
|
|||
у дуплах (О.
Довженко)
|
|||
В
|
Лози висип кручі
ліс усе блищить
|
||
і сяє на сонці
(О. Довженко)
|
7. Установити
відповідність між вставними словами поданих речень і їх групою за значенням.
1
|
Виражає
невпевненість
|
А
|
Отже доречно
жестикулюйте
|
2
|
Виражає
послідовність викладу думок
|
Б
|
Рослини-символи
як свідчать широко використовували в повсякденному житті наші предки (Із
часопису)
|
3
|
Указує на джерело
повідомлення
|
||
4
|
Указує на
ввічливість
|
||
В
|
Сину подай будь
ласка води (Із часопису)
|
||
Г
|
Ти мабуть не
знаєш, що наша дивізія носить ім’я мого рідного міста (О. Гончар)
|
||
Д
|
На жаль не час,
пане генерале
|
||
(О. Гончар)
|
8. Речення з
однорідними членами утвориться, якщо до частини Там були урвисті скелі...
А що піднімалися
високо вгору;
Б оповиті сірим
туманом;
В і безлюдні ліси;
Г як готичні вежі.
9. Речення з трьома
рядами однорідних членів утвориться, якщо до частини Тисячі сіл вогнями благань
і скорботи піднялися....
А вгору та упали
додолу;
Б вгору і вугіллям
та попелом упали додолу;
В вгору і вугіллям
упали додолу;
Г та упали додолу.
Варіант 2
1. Позначити
речення з однорідними означеннями.
А Невеликі ошатні
вулики здаються хатами тих невідомих спільників, що вже знають про чари (Л.
Павленко).
Б Дніпровими
високими очима дитинно-сіро глянула весна (М. Вінграновський).
В У центральній
частині острова здіймається конусоподібний піщаний горб (М. Трублаїні).
Г І розпалась та
велика іскра на іскорки малесенькі, незначні (Леся Українка).
2. Позначити
речення, у якому є поширене звертання.
А Ой, місяченьку не
світи нікому (М. Старицький).
Б Ой, не шуми луже
(Народна пісня).
В Запалай мій
вогнику крилатий полум’ям привітним і незлим (А. Малишко).
Г Купало Купало
даруй мову рослинам (В. Голобородько).
3. Позначити
речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А У ясні сонячні
дні з голубого неба ллються на землю дзвінкі радісні пісні жайворонків,
солов’їв (З журналу).
Б У турботах,
труді, клопотах проходить уся чудова літня пора птахів (З журналу).
В Вже стомилась
кликать і чекать фіранкова трепетна рука (І. Жиленко).
Г Народився на
грані зими і весни розтривожений білий підсніжник (Олександр Олесь).
4. Позначити
речення, у якому є вставне словосполучення.
А Ніжність,
наприклад, описати математично не можна (В. Собко).
Б Картина прямо
скажем феєрична (Ліна Костенко).
В Безумовно, ти хоч
не феномен, але спритний чоловік (О. Корнійчук).
Г Мигнуло правильне
(може, колись навіть гарне), висушене, немолоде вже обличчя (Ірина Вільде).
5. Позначити
речення, у якому є вставне речення.
А Тепер, коли під
стелею горить синява жарівка, а за буфетом чорні (неприродно довгі вії надають
очам вигляд блискучих комах з безліччю тоненьких, чорних ніг) очі Моніки,
студенти не помиляються, що їдять і п’ють (Ірина Вільде).
Б Звуки, ніби малі, світляні петлі, налітали з усіх сторін, обсідали думки
і паралізували кожний її рух (Ірина Вільде).
В Десь кажуть є
гора де не співають птиці.
Г Та либонь щось
було засіяно (Є. Гуцало).
6. Установити
відповідність між розділовими знаками, які слід поставити, і реченнями з однорідними
членами.
1
|
Двокрапка
|
А
|
Павутиння лежить
скрізь на бурянах на грудках
|
2
|
Тире
|
землі на капусті
(Із журналу)
|
|
3
|
Двокрапка, тире
|
Б
|
Дослідник К. В.
Больсуповський пропонував прийняти в основу класифікації писанок такі назви,
які подають самі писанкарки, а саме «трав’янки», «голубці», «гребінчик»,
«хрестик», «безконечник» усі вони були суто народними (О. Воропай).
|
В
|
Калина під вікном
рідної оселі, тополя на околиці села, лелече гніздо на клуні, жебонлива
криничка при перехресті доріг, боброва гатка в тихоплинній заплаві усе це наш
духовний світ (В. Скуратівський).
|
7. Установити
відповідність між вставними словами поданих речень і їх групою за значенням.
1
|
Виражає порядок
|
А
|
Каленик Романович
скоса глянув на дебелу руку
|
викладу думок
|
Губіна і
відповів: «Твоя либонь чи не сильніша»
|
||
2
|
Виражає
невпевненість
|
(І. Сенченко)
|
|
Б
|
Видно, вірять
люди в чудеса.
|
||
3
|
Виражає
впевненість
|
В
|
Тепер,
безперечно, довкола було досить голо
|
і сумно (І.
Франко)
|
|||
4
|
Виражає почуття
|
Г
|
Гриць, по-перше,
горнувся до батька, і, по-друге,
|
не звертав ні на
що уваги (Ю. Збанацький)
|
|||
Д
|
На жаль, не
здійснились гетьманські надії
|
8. Речення з
однорідними членами утвориться, якщо до частини Білий кінь з нечуваною силою
шарпнувся додати...
А прислуховуючись
до навколишніх звуків;
Б мов блискавка
серед ясного неба;
В і вирвав кінець
повода;
Г зляканий
незвичайними звуками і химерними тінями.
9. Речення з двома
рядами однорідних членів утвориться, якщо до частини А лопухи настовбурчилися,
тихо зарипіли додати...
А і теж запахли
низовинням;
Б і запахли росою;
В і теж запахли
низовинням, росою і ніччю;
Г порушуючи спокій
тиші.
07.04.20 Вивчити параграф 31.
https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/8-klas/rechennia-z-vidokremlenimi-chlenami-37190/poniattia-pro-vidokremlennia-vidokremleni-drugoriadni-chleni-rechennia-ta_-38746/re-da1fdb4e-e135-48f6-aacb-7c381e7a44c3
вправи 312,314
Щоб надалі переглядати домашне завдання перейдіть сюди.