Біологія 8-А, 8-Б, 8-В

12. 03. Сенсорні системи рівноваги, руху §46
Звернути увагу табл.33. ст.201, табл.34. ст.202, табл.35. ст.203
Розглянути іл.104, іл.105,
Основні поняття запишіть в зошит
Використайте матеріали:
https://vseosvita.ua/library/urok-sensorni-sistemi-rivnovagi-ruhu-dotiku-temperaturi-bolu-84732.html
Для закріплення використайте презентацію за посиланням:
https://naurok.com.ua/prezentacyya-sensorni-sistemi-smaku-i-nyuhu-dotiku-i-rivnovagi-20202.html
17.03.
Сенсорні системи дотику, температури, болю Дослідницький практикум. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. §47
Звернути увагу табл.36. ст.205, табл.37. ст.206, табл.38. ст.207
Розглянути іл.106
Для закріплення використайте презентацію за посиланням:
https://svitppt.com.ua/biologiya/sensorni-sistemi-ruhu-dotiku-temperaturi-bolyu.html
Виконайте тести
https://vseosvita.ua/library/testi-z-temi-sensorni-sistemi-167828.html
19.03.
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Безумовні рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло.
Лаб.д. буде оцінено!!! §48, §49
Звернути увагу: На визначення, наведені у тексті
Особливості безумовних рефлексів виписати буде оцінено!!!
табл.40. ст.212
Знати: відповіді на запитання для самоконтролю 3х рівнів. Ст.214, ст.218.
Увага! Якщо не відкривається посилання, зробіть з нього копію, вставте в нову вкладку пошукової системи та зробіть пошук.
31.03 Умовні рефлекси. Дослідницький практикум
Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту §50
Виписати в зошит : 1. Особливості умовних рефлексів. Ст.219-220
2. табл.41. ст.220.
3. Ознаки набутої поведінки ст.220-221
Виконати: Дослідницький практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темперамент ст.213.
1-3 завд. і практ. Будуть оцінені!!!
02.04 Мова. §51
Виписати в зошит: 1. Перша та друга сигнальні системи. Ст.227
2. Мова Ст.228.
3. Відчуття, сприйняття, уявлення ст.228
4. Мислення ст.229.
5. табл.44.
Будуть оцінені!!!
Для закріплення використайте презентацію за посиланням:
Мета. Формувати знання про види пам’яті і механізми запам’ятовування, розуміння їх важливості у процесі навчання; розвивати вміння досліджувати різні види пам’яті та знаходити їм фізіологічне пояснення, навички володіння методами тренування і вдосконалення пам’яті; виховувати повагу до думки товаришів.
Научіння (навчання) (визначення на ст. 223.)
Види научіння Виписати на ст.223-224 з табл. 43.
Пам’ять. Виписати визначення на ст.232.
Розглянути: Можливості тренування пам’яті ст.232-233.
Лабораторне дослідження: Дослідження різних видів пам’яті
Використайте інструкції за посиланням
Увага!!! Якщо посилання не відкривається, зробіть з нього копію, вставте у нову закладку пошукової системи та зробіть ошук.
Результати дослідження обов’язково запишіть, поясніть та зробіть висновок.
Урок 56 09.04. Мислення та свідомість.
Мета уроку: . Продовжити формувати знання учнів про вищу нервову діяльність людини; ознайомити з особливостями мовлення як другої сигнальної системи, показати роль мови у мисленні людини;дати поняття про свідомість як найвищу форму відбиття дійсності; встановити фізіологічну природу свідомості та підсвідомості, їх взаємодію і роль у регуляції поведінки людини;пригадати основні властивості мислення;ознайомити учнів з будовою та функціями кори великих півкуль;виховання свідомого ставлення до власного здоров’я;розвивати пізнавальну активність учнів шляхом створення проблемних ситуацій, розвитку логічного мислення, використання проектної технології.
Ст.227. Що таке сигнальна система.
- друга сигнальна система ст. 227;
- визначення мови;
- чинники, що зумовили розвиток мови;
- центри, що відповідають за формування та розвиток мови;
- роль кори головного мозку в процесах мислення. Ст.227-228.
Виписати основні поняття. Всі завдання будуть оцінені!!!
Закріпити вивчене можна за посиланнями:
ок 56. 14.04 Сон. Біоритми.
Мета: Розглянути поняття про сон як функціональний стан організму, види сну та
його біологічне значення; розкрити роль сновидіння для організму людини.
Звернути увагу на біологічні ритми та їх зв'язок з природними ритмами та
процесами життєдіяльності організму. Показати гігієнічну необхідність здорового
сну; розвивати навички роботи з додатковими джерелами інформації, уміння
порівнювати та аналізувати, навчатися застосовувати отримані знання у
повсякденному житті.
План дій:
1. § 54 ст.235. верхній правий кут. П. Буаст. Вислів
2. § 54 ст.235. Поміркуйте!
3. Опрацюйте: Яке біологічне значення та періоди сну. Знати та виписати: 1.
Визначення та біологічне значення сну; 2. Ретикулярна формація, таламус та
гіпоталамус; 3. Роль гормонів та нейромедіаторів у регуляції процесів сну; 4.
Ознаки сну; 5. Періоди сну; 6. Наслідки недосипання та неспання.
4. Опрацювати, виписати, знати. Сновидіння, процеси, значення (§ 54 ст.236).
5. Опрацювати, виписати, знати. Біологічні ритми та їх роль. (§ 54 Ст.237)
6. Можна виконати тест на ст. 238
Закріплення: запитання для самоконтролю ст. 238.
Всі виконані в зошиті завдання будуть оцінені!
Для поглиблення знань використайте:
https://svitppt.com.ua/biologiya/bioritmi.html
https://www.5.ua/dyvohliad/top27-tsikavykh-faktiv-pro-son-iaki-zdyvuiut-vas-
177913.html
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-uroku-na-temu-bioritmi-ludini-16991.html
https://www.youtube.com/watch?v=VLjDe1DPPNc
2
57 16.04 Контроль знаньз теми " Вища нервова діяльність"
Виконати обидва варіанти в зошит
Тематичний контроль знань з теми « Вища нервова діяльність » 8 клас
Варіант 1
Виберіть правильну чи всі правильні відповіді:
Вчення про вищу нервову діяльність розробив:
А) Сєченов Б) Павлов В) Гумбольт Г)
Амосов
2. Безумовні рефлекси є:
А) видовими Б) індивідуальні В) загальні
3. Наркоманія – це :
А) звичка Б) динамічний стереотип В) казка
4. Емоційно стримані, спокійні, наполегливі, постійні у звичках:
А) холерики Б) сангвініки
В) меланхоліки Г) флегматики
5. Люди , у яких переважають негативні емоції:
А) холерики Б) сангвініки
В) меланхоліки Г) флегматики
6. Увага, яка залежить від вашої волі та свідомості, називається :
А) мимовільною Б) довільною В) свідомою
7. Хода, крокування, уміння писати – це:
А) рефлекс Б) навичка В) динамічний
стеріотип
8. Інстинкт – це сукупність:
3
А) безумовних та умовних рефлексів Б) безумовних рефлексів
В) навичок та стереотипів
9. Гальмування – це
А) пригнічене збудження Б) пригнічення безумовних рефлексів
В) активний нервовий процес, спрямований на пригнічення рефлексів
10. Дуги безумовних рефлексів проходять через :
А) спинний мозок Б) проміжний мозок
В) спинний мозок і кору головного мозку Г) спинний мозок та стовбур
головного мозку
11.Нейрони, зв’язані зі сном і активністю, розташовані у :
А) у спинному мозку Б) стовбурі головного мозку
В) у стовбуровій частині головного мозку, проміжному мозку
Г) у корі півкуль переднього мозку
12. Людина засинає під впливом: А) гуморальних та рефлекторних процесів
Б) гуморальних процесів
В) лише рефлекторно
13. Виберіть наведені характеристики сангвініка:
А) працездатність висока Б) нестійка працездатність
В) легко збуджуються Г) низька збудливість
Д) швидка зміна емоцій Є) повільна зміна емоцій
Ж) врівноважені процеси збудження та гальмування
З) не врівноважені процеси збудження та гальмування
І) переважно пригнічений настрій Й) переважно піднесений настрій
14. Формування характеру залежить від:
А) самої людини Б) не від людини В) безпосередньо від людини Г)
спадкується
4
15. Доведіть, що сон є пристосуванням людини , захистом від перевтоми
Тематичний контроль знань з теми « Вища нервова діяльність »
варіант 2
Виберіть правильну чи всі правильні відповіді:
1) Найперше у новонародженої дитини з’являється рефлекс:
А) смоктальний Б) дихальний В) захисний
2) Умовні рефлекси утворюються
А) з моменту народження Б) у процесі розвитку виду В) у
онтогенезі
3) Типові для людини дії або особливості поведінки , які стали потребою – це
А) навички Б) звички В) сприйняття
4) Настрій – це:
А) емоційна реакція Б) почуття В ) емоційний стан
5) Обдарованість людини називають:
А) загальною обдарованістю Б) спеціальною обдарованістю
В) схильністю Г) темпераментом
6) Характер – це:
А) неповторне поєднання сталих психологічних рис людини
Б) здатність людини здійснювати усвідомлені дії
В) загальні для багатьох людей
7) Права півкуля головного мозку людини спеціалізується переважно на:
А) мовній діяльності Б) образному мисленні В) абстрактному мисленні Г)
усній лічбі
8) У період швидкохвильового сну в людини:
5
А) знижується обмін речовин Б) знижується артеріальний
тиск
В) активізується діяльність внутрішніх органів Г) сповільнюється
діяльність внутрішніх органів
9) Люди у яких переважно позитивні емоції це
А) холерики Б) сангвініки
В) меланхоліки Г) флегматики
10) Здатність людини швидко досягати успіху у багатьох видах діяльності
називають:
А) обдарованість Б) схильність В) характер Г)
темперамент
11)Виберіть наведені характеристики сангвініка:
А) працездатність висока Б) нестійка працездатність
В) легко збуджуються Г) низька збудливість
Д) швидка зміна емоцій Є) повільна зміна емоцій
Ж) врівноважені процеси збудження та гальмування
З) не врівноважені процеси збудження та гальмування
І) переважно пригнічений настрій Й) переважно піднесений настрій
12) Перша сигнальна система формується на:
А) конкретних образах Б) абстрактних образах В) почуттях та
відчуттях
13) До різновидів образної пам’яті належать:
А) словесна Б) моторна В) слухова Г) зорова Д) змістова Є) моторна
14) Центр керування письмом знаходяться у:
6
А) правій півкулі головного мозку Б) у лівій півкулі головного мозку
В) у правій та лівій півкулях головного мозку
15. У чому причини порушення сну? Як запобігти цьому?














Урок 67 21.05 Узагальнення. Цілісність організму людини. Взаємодія
регуляторних систем організму
Дати відповідь на запитання: 1. Розкрити взаємозв'язок між нервовою та
гуморальною регуляцією в організмі людини. Відповідь письмова у зошиті(
надіслати фото), або у Ворд.
68 26.05 Тематичний контроль знань тести Увага !!!
Задачі в кінці тестів не розв'язувати.
Дівчата—1 варіант ст.59-60.
Хлопці – 2 варіант ст. 61-62
Фото надсилається.
Роботи надіслати на адресу: lidiya-boyun@ukr.net
Всі відправлені роботи обов'язково підписати: Вказати клас, прізвище та ім'я.
УВАГА!!! ПРОНОМЕРУЙТЕ СТОРІНКИ В ЗОШИТІ!!! ЗАПИШІТЬ число, тему.